Penalizările Google exista si reprezintă anumite sancțiuni aplicate acelor site-uri care încalcă bunele practici stabilite de catre Google.
Aceste penalizări pot afecta grav poziționarea unui site în rezultatele căutărilor, scăzând traficul acelui site si, implicit, vanzarile.
În acest articol vom detalia tipurile de penalizări Google astfel incat sa puteti tine cont de ele atunci cand optimizati un site.
Tipuri de Penalizări Google:
- Penalizări de Algoritm:
Penalizările de algoritm sunt rezultatul modificărilor efectuate în algoritmii Google, care au loc periodic, adesea în cadrul actualizărilor majore (de exemplu, actualizările Core, Panda sau Penguin).
Exemple:
- Panda: A fost lansată prima dată în 2011 si vizează conținutul de slaba calitate , penalizând site-urile care au mult conținut duplicat, informații inexacte sau care nu sunt utile pentru utilizatori. Are scopul de a se asigura ca utilizatorii obțin conținut valoros în rezultatele căutării. Are ca impact scăderea rangului în SERP-uri, ceea ce duce la o reducere semnificativă a traficului organic. De exemplu, un site penalizat de Panda ar putea observa o scădere a vizitelor lunare cu 50% sau mai mult.
- Penguin: Introducerea acestei actualizări în 2012 a avut ca obiectiv penalizarea site-urilor care au abuzat de tehnici de construcție a link-urilor, cum ar fi cumpărarea de link-uri de slaba calitate , pe site-uri irelevante, sau utilizarea rețelelor de bloguri private pentru a obține backlink-uri de calitate slabă. Scopul Penguin este de a îmbunătăți relevanța și calitatea profilului de backlink-uri al unui site.
- Core: Aceste actualizări majore au loc de obicei de mai multe ori pe an și nu sunt specifice unui anume aspect al SEO. Ele vizează îmbunătățirea modului în care Google identifică conținutul de calitate. Site-urile care nu respectă cele mai recente standarde de calitate pot suferi penalizări majore.
- Penalizări Manuale
Penalizările manuale sunt aplicate direct de către echipa de evaluare Google, care examinează site-urile pentru a detecta încălcări ale acestora. Ca si exemple, putem aminti continutul generat automat care nu aduce valoare utilizatorilor, spam-ul sau manipularea etichetelor meta si a anunturilor si poate avea ca impact subclasarea site-ului in cautari pana la remedierea erorilor.
- Penalizări pentru Conținut Plagiat
Google penalizează site-urile care utilizează conținut copiat de pe alte site-uri, pe motiv ca fiecare site ar trebui sa aiba continut unic, invocand drepturile de autor si poate avea ca impact reducerea semnificativa a autoritatatii site-ului cat și pierderea indexării acestuia.
Penalizări Legate de Backlink-uri
Utilizarea link-urilor de proastă calitate sau a tehnicilor de link building , cum ar fi cumpărarea de link-uri pe site-uri de proasta calitate, poate duce la penalizări din partea Google. Aici sunt vizate site-urile care folosesc rețele de link-uri sau care beneficiază de backlink-uri de pe site-uri spam. Penalizările legate de backlink-uri pot reduce semnificativ atat autoritatea domeniului cat și clasamentul în rezultatele de căutare Google.
- Penalizări pentru Spam și Tehnici de Manipulare
Penalizările pentru spam se referă la utilizarea unor tactici manipulative, cum ar fi adaugarea excesiva de cuvinte-cheie in meta-descrieri sau conținut sau captcha fictive, pentru a îmbunătăți rangul într-un mod neetic. Site-urile penalizate pentru spam pot pierde complet credibilitatea și vizibilitatea în căutările Google.